Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal

Tartalomjegyzék

A Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal az elmúlt években három alkalommal pályázott és nyert el az Európai Menekültügyi Alap, majd a Menekültügyi, Migrációs és Integrációs Alap által finanszírozott sürgősségi pályázati forrást. Ezek rövid leírása az alábbiakban látható.

 

SÜRGŐSSÉGI INTÉZKEDÉSEK A MAGYARORSZÁGI MENEKÜLTÜGYI BEFOGADÓ KAPACITÁSOK TOVÁBBFEJLESZTÉSÉRE ÉS A HATÓSÁGI ELJÁRÁS TÁMOGATÁSÁRA-2015

HOME/2015/AMIF/AG/EMAS/0013

Megvalósítás időtartama

2015. november 1. – 2016. április 30.

Projekt célja

A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával a Menekültügyi Migrációs és Integrációs Alap 2015. évi sürgősségi segítségnyújtás programja keretében valósul meg.

Célja a magyar menekültügyi és befogadó rendszer megfelelő színvonalon történő működtetésének támogatása és továbbfejlesztése tekintettel a 2015. évben jelentkezett migrációs nyomás okozta kihívásokra.

Fő tevékenység

A projekt keretében a menekültügyi ügyintézők munkáját segítő informatikai eszközök, így például ujjnyomatolvasó eszközök, asztali számítógép munkaállomások, valamint szerver beszerzése és elhelyezése valósult meg a Hivatal budapesti központjában és a Regionális Igazgatóságokon. Továbbá a fogyóeszközök visszapótlása érdekében fektetőanyagok, elektronikai háztartási- és konyhai eszközök beszerzésére került sor, amelyek a Bicskei Befogadó Állomás Bicskei és Vámosszabadi telephelyén kerültek elhelyezésre. Bútorbeszerzés által pedig a Regionális Igazgatóságok ügyfélfogadását kívánjuk támogatni.

 

Elnyert támogatási összeg

 1.227.059.093 Ft

EU hozzájárulás összege

 1.104.353.184 Ft (90%)

 

co-founded by the eu 


Sürgősségi segítségnyújtás - A menekültügyi befogadó rendszer és emberi erőforrás kapacitásfejlesztése - a Magyarországra irányuló migrációs nyomásra való hatékony válaszadás érdekében

(HOME/2014/AMIF/AG/EMAS/06/HU)

Megvalósítás időtartama

2015. január 1. – 2015. szeptember 29.

Projekt célja

A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával a Menekültügyi Migrációs és Integrációs Alap 2014. évi sürgősségi segítségnyújtás programja keretében valósult meg. Célja volt a magyar menekültügyi és befogadó rendszer megfelelő színvonalon történő működtetése érdekében a befogadó állomásokon megfelelő munkaerő és ellátás biztosítása, a befogadó intézmények kapacitásának bővítése, a menekültügyi területen jelentkező ügyhátralék feldolgozása.

Fő tevékenység

A projekt keretében egyfelől humánerőforrás fejlesztés valósult meg, így menekültügyi regisztrációval és döntés előkészítéssel foglalkozó ügyintézők és szociális asszisztensek felvételére került sor. Férőhelybővítés céljával a Bicskei Befogadó Állomás Debreceni telephelyén - elsősorban családos - kérelmezők elhelyezésére alkalmas apartman kialakítása feldolgozása valósult meg. A bicskei és debreceni telephely területén továbbá bérelt konténerek telepítéséhez szükséges működési feltételek megteremtése (közművesítés) valósult meg.

Továbbá sor került a befogadó létesítményekben lévő, leromlott állapotú bútorok, illetve a háztartási eszközök pótlására és a kapacitás bővítés kiszolgálása érdekében új eszközök beszerzésére. A menedékkérők hatósági és befogadási célú szállítása érdekében autóbuszok bérlésére is lehetőség adódott a projekt keretén belül, továbbá a menekültügyi ügyhátralék feldolgozását is biztosítottuk humánerőforrás és informatikai eszköztámogatás által egyaránt.

Elnyert támogatási összeg

 407.776.755 Ft

EU hozzájárulás összege

 366.999.079 Ft (90%)

 

co-founded by the eu 


MENEKÜLTÜGYI ÉS BEFOGADÓ RENDSZER SZÍNVONALÁNAK HELYREÁLLÍTÁSA

(EMA/2013/Emergency-02)

Megvalósítás időtartama

2013. 10. 01. – 2014. 03. 31.

Projekt célja

A projekt Európai Unió társfinanszírozásával az Európai Menekültügyi Alap 2013. évi sürgősségi intézkedéseinek keretében valósult meg. Célja volt a magyar menekültügyi és befogadó rendszer megfelelő színvonalon történő működtetése érdekében a befogadó állomásokon megfelelő munkaerő és ellátás biztosítása, a befogadó intézmények állapotának helyreállítása, a menekültügyi területen jelentkező ügyhátralék feldolgozása.

Fő tevékenység

A megnövekedett menedékkérői létszámhoz igazított személyi állományrendelkezésre állása érdekében Bicskén szociális szakemberek és adminisztratív munkatársak foglalkoztatása valósult meg. Az ügyhátralék feldolgozása és az újonnan beérkező kérelmek időben történő kezelése érdekében a Hivatal a központi szervezeti egységeinél és regionális igazgatóságainál célfeladat elrendelésére került sor.  A pályázat keretében továbbá Vámosszabadi telephelyen a megrongálódott vizesblokkok helyreállítása, a Bicskei Befogadó Állomáson a menekültellátáshoz tartozó épületek felújítása, a telephelyeken az eszközök, készletek pótlása, az ellátottak étkeztetésének biztosítása valósult meg.

Elnyert támogatási összeg

264 969 279 Ft

EU hozzájárulás összege

211 975 423 Ft (80%)

Felhasznált támogatás

260 852 423 Ft (98,45%)

 

 eu menekültügyi alap logó kicsi
Utoljára frissítve:

Belügyi alapok
  • Belügyi alapok

     

    Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság által az Európai Unió Belügyi Alapok társfinanszírozásával megvalósított projektekről bővebben itt olvashat.

     

    logo mmia pici

     

     

Hirdetmények

Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság a 2005. november 1-jét követően indult eljárásokban hatósági döntéseit a jogszabályban meghatározott esetekben hirdetményi úton honlapján is közzéteszi. Amennyiben a lenti keresőbe beírt adatokkal nincs találat, kérem, kattintson a HIRDETMENY linkre és ismételje meg a keresést a megjelenő felületen.

HIRDETMENY

OIF logó nagyonnagyonkicsi

 

Tisztelt Ügyfelünk!

 

 

Tájékoztatjuk, hogy az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság (a továbbiakban: Főigazgatóság) elektronikus ügyintézést biztosító felülete, az Enterhungary (www.enterhungary.gov.hu) működésében - az elmúlt időszakban tapasztalt kiemelt ügyféli érdeklődés okán - átmenetileg lassulás tapasztalható. Az elektronikus ügyintézést biztosító felület működése során a kérelmek feltöltése hosszabb időt vehet igénybe, illetve korlátozottan érhető el az elektronikus fizetés is.

A hiba elhárításán a Főigazgatóság munkatársai folyamatosan dolgoznak, a szolgáltatás teljeskörű helyreállítását követően a Főigazgatóság a honlapon tesz közzé tájékoztatást.

A már feltöltött kérelmek eljárási díját  átutalással, postai csekken, és az ügyfélszolgálatokon - a kérelemhez tartozó EH ügyszám megadásával - személyesen is be lehet fizetni (kártyás fizetés).

A Főigazgatóság kizárólag az alábbi számlaszámra teljesített utalásokat tudja a kérelem befogadásához figyelembe venni: 10023002-00283511-02000006.

Fontos, hogy a kérelmek beazonosíthatósága érdekében egy utalás során illetve egy posta csekken csak egy ügyben lehet eljárási díjat megfizetni. Mindkét esetben szükséges megjegyzésben a kérelemhez tartozó EH ügyszámot feltüntetni.

A kérelembenyújtó felület hibája okozta fennakadások miatt szíves elnézésüket kérjük.

ORSZÁGOS IDEGENRENDÉSZETI FŐIGAZGATÓSÁG

OK