Tartalomjegyzék

Information on the use of Enter Hungary system for employers and host organisations

OIFlogo

 

As of 1 January 2019, applications for a residence permit for the purpose of employment, intra-corporate transfer, EU Blue Card or family reunification (issue or extension)  can only be submitted electronically – with the employee’s and family member's prior written consent – via Enter Hungary by those employers and host organisations specified in Act II of 2007 on the Admission and Right of Residence of Third-Country Nationals Paragraph (4) of Article 86/J.

 

The Immigration and Asylum Office (hereinafter: ’IAO’) a public body providing electronic administration under Act CCXXII of 2015 on the General Rules of Electronic Administration and Trust Services (Paragraph 17 a) of Article 1). For the purpose of fast and efficient administration IAO ensures the possibility of electronic administration for certain types of cases in addition to those specified in the law. For this purpose, a website called Enter Hungary was created, which is available at https://enterhungary.gov.hu/.

Employers and host organisations must register in order to use Enter Hungary which can be initiated by the employing or hosting institution with their Business Gateway access (Cégkapu).

 

Applications for residence permit shall not be submitted by using E-paper service.

 

It is possible to provide data required for the examination of the application within Enter Hungary as well as uploading the necessary attachments (facial image, form, travel documents) and supporting documents (purpose of residence, subsistence, housing, health insurance, onward or return travel).

Enter Hungary also allows you to pay the administration fee, the site will be redirected to OTP Bank in order to settle the payment. When submitting your application for a residence permit, please always check if there are any reasons exempting your employee from administrative charges. If the administration fee was not paid in Enter Hungary system, however it is established that the employee is not exempt from payment, IAO shall inform on the arrears.

Please note that in several cases the exmployee and family members must appear before the authority in person by regulation, and therefore using the electronic system does not exempt from it.

An application for a residence permit shall be regarded submitted only if it has been registered by IAO, case reference number will be sent electronically.

IAO accepts applications for a residence permit via Enter Hungary, however there is a possibility to receive a notification of missing documents or data from IAO prior processing the application. Once the application for a residence permit has been filed, the procedure will be conducted in accordance with the general rules.

Notifications will be sent to the email address provided during registration on Enter Hungary.

Utoljára frissítve:

Belügyi alapok
  • Belügyi alapok

     

    Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság által az Európai Unió Belügyi Alapok társfinanszírozásával megvalósított projektekről bővebben itt olvashat.

     

    logo mmia pici

     

     

Hirdetmények

Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság a 2005. november 1-jét követően indult eljárásokban hatósági döntéseit a jogszabályban meghatározott esetekben hirdetményi úton honlapján is közzéteszi. Amennyiben a lenti keresőbe beírt adatokkal nincs találat, kérem, kattintson a HIRDETMENY linkre és ismételje meg a keresést a megjelenő felületen.

HIRDETMENY

OIF logó nagyonnagyonkicsi

Tisztelt Érdeklődő!

 

Tájékoztatjuk, hogy a harmadik országbeli állampolgárok beutazására és tartózkodására vonatkozó új idegenrendészeti jogszabály átmeneti rendelkezései alapján ha Ön Magyarországon a korábbi jogszabály alapján már érvényes tartózkodási engedéllyel rendelkezik, az új idegenrendészeti jogszabály szerinti jogcímek valamelyikén kérelmezheti a tartózkodási engedélye kiadását. Felhívjuk a figyelmet, hogy kizárólag tartózkodási engedély kiadása kérelmezhető jelenleg személyesen és az Enter Hungary rendszeren keresztül, függetlenül a meglévő érvényes engedélytől. A tartózkodási engedély meghosszabbítása az átmeneti szabályok szerint nem lehetséges. A tartózkodási engedély kiadása iránti kérelmet legkorábban a tartózkodási engedély lejárta előtt 45 nappal nyújthatja be. Ha 2024. március 1. és április 1. között jár le, a tartózkodási engedély kiadása iránti kérelmet legkésőbb a tartózkodási engedély érvényességi idejének utolsó napján kell benyújtania.

 

Részletek és további információk ide kattintva érhetőek el : Átmeneti szabályok (gov.hu)

 

 

OK