Tájékoztatók
A munkáltató és a fogadó szervezet szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező állampolgárokkal kapcsolatos kötelezettségei

A munkáltató és a fogadó szervezet szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező állampolgárokkal kapcsolatos kötelezettségei


A munkáltató az EGT-állampolgár vagy a családtag magyarországi munkavállalásának meghiúsulását, valamint foglalkoztatásának megszüntetését a következő adatok közlésével három munkanapon belül köteles bejelenteni az eljáró idegenrendészeti hatóságnak:

- munkáltató adatai (név, székhely, érintett telephely, cégjegyzékszám),

- az EGT-állampolgár vagy a harmadik ország állampolgárságával rendelkező családtag munkavállaló természetes személyazonosító adatai (teljes név, születési idő és hely, anyja neve),

- az EGT-állampolgár vagy a harmadik ország állampolgárságával rendelkező családtag munkavállaló tartózkodásra jogosító okmányának száma,

- munkakör,

- a munkavégzés megszűnésének, vagy meghiúsulásának időpontja.

Az eljáró idegenrendészeti hatóság a törvényben meghatározott kötelezettségét elmulasztó munkáltatót közrendvédelmi bírsággal sújthatja.

A munkáltató székhelye szerint illetékes regionális igazgatóság a kötelezettségét elmulasztó munkáltatót foglalkoztatottanként ötszázezer forintig terjedő közrendvédelmi bírsággal sújthatja, a bírság összegét az eset összes körülményére – így különösen a jogsértés ismételt jellegére – tekintettel kell meghatározni.

A bírságot kiszabó határozat elleni fellebbezés benyújtható.

A bírság kiszabására a regionális igazgatóságnak a cselekményről való tudomásszerzésétől számított egy éven túl nincs lehetősége.

A munkáltató a bejelentését az idegenrendészeti ügyindítási elektronikus, Enter Hungary felületen keresztül teljesíti.

Felhívjuk a figyelmet, hogy a más hatóság (pl.: NAV) felé megtett bejelentések megtételével a munkáltató nem mentesül az idegenrendészeti hatósághoz való bejelentési kötelezettség alól.


Utoljára szerkesztve: 2025.12.04. 09:52