A munkáltató és a fogadó szervezet szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező állampolgárokkal kapcsolatos kötelezettségei
A
munkáltató az EGT-állampolgár vagy a családtag magyarországi munkavállalásának
meghiúsulását, valamint foglalkoztatásának megszüntetését a következő adatok
közlésével három munkanapon belül köteles bejelenteni az eljáró
idegenrendészeti hatóságnak:
- munkáltató adatai (név,
székhely, érintett telephely, cégjegyzékszám),
- az EGT-állampolgár vagy a
harmadik ország állampolgárságával rendelkező családtag munkavállaló
természetes személyazonosító adatai (teljes név, születési idő és hely, anyja neve),
- az EGT-állampolgár vagy a
harmadik ország állampolgárságával rendelkező családtag munkavállaló
tartózkodásra jogosító okmányának száma,
- munkakör,
- a munkavégzés
megszűnésének, vagy meghiúsulásának időpontja.
Az
eljáró idegenrendészeti hatóság a törvényben meghatározott kötelezettségét
elmulasztó munkáltatót közrendvédelmi bírsággal sújthatja.
A
munkáltató székhelye szerint illetékes regionális igazgatóság a kötelezettségét
elmulasztó munkáltatót foglalkoztatottanként ötszázezer forintig terjedő
közrendvédelmi bírsággal sújthatja, a bírság összegét az eset összes
körülményére – így különösen a jogsértés ismételt jellegére – tekintettel kell
meghatározni.
A
bírságot kiszabó határozat elleni fellebbezés benyújtható.
A
bírság kiszabására a regionális igazgatóságnak a cselekményről való
tudomásszerzésétől számított egy éven túl nincs lehetősége.
A
munkáltató a bejelentését az idegenrendészeti ügyindítási elektronikus, Enter
Hungary felületen keresztül teljesíti.
Felhívjuk a figyelmet, hogy a más hatóság (pl.: NAV) felé megtett bejelentések megtételével a munkáltató nem mentesül az idegenrendészeti hatósághoz való bejelentési kötelezettség alól.